Milí klienti,

od čtvrtka 6.8. se vrací hodina jemné jógy - vždy od 18:45.

Od 10.8. do 14.8.2020 necvičíme - dovolená.

Z hygienických důvodů je nyní nutné použít při cvičení vlastní podložku, kterou si prosím vždy přineste.

Teším se na Vás.

Vaše Linda.

Poprvé na jógu

Jóga má velmi starou tradici,kořeny jógy sahají až do starověku Indie. I přesto je pro mnoho lidí stále velkou neznámou, někteří mají stále zkreslené a nepravdivé představy o cvičení i lidech co se jí věnují.

Jóga je velmi pestrá, každý si v ní najde co mu vyhovuje. Můžete se zaměřit jen na fyzickou stránku, zpevnit a zeštíhlit svou postavu. Stejně tak se můžete ponořit i hlouběji.

V józe jde o umění se zastavit, naučit se pozorovat svoji mysl, vědomě pracovat a ovládat své emoce i své tělo, žít přítomným okamžikem,vnímat vnitřní klid a koncentraci.

Naučit se být spokojení s tím co nám zrovna život nabízí.

 

Naprosto se ztotožňuji s Vaškem Krejčíkem (mým učitelem), který napsal ve své knize Powerjóga – nová cesta:

"To hlavní, co mě powerjóga naučila, ale není jen péče o sebe samého.
Je to víra. Mít víru v to, že každý máme možnost dělat to, co chceme.
Není třeba se litovat, není třeba o sobě pochybovat a nevěřit si.
Důležité je být sám sebou, pracovat na sobě a na svém snu."

 

Myslím, že já jsem zdárný příklad toho, že to opravdu funguje. Ještě před pár lety by mě ani ve snu nenapadlo, že překonám obavy ze sebe sama a že budu schopna se svojí introvertní povahou fungovat jako instruktorka. Teď už vím, že hranice jsou neomezené a že pokud si něco moc přejete, pracujete na tom a jdete si za svým, dokážete to, stejně tak jako já.

A tak neváhejte a okuste kouzlo jógy na vlastní kůži ať už máte přání jakákoliv.

Pokud i přesto máte smíšené pocity před svou první hodinou, bojíte se, nevíte co vás čeká a co si vzít s sebou, zde prosím přijměte pár rad a doporučení pro Vaše jógové začátky:

 

CO SI VZÍT S SEBOU:

1. Pohodlné oblečení, které neomezuje v pohybu, vhodnější je přiléhavé, které Vám bude sedět i při obrácených pozicích (tílko, elasťáky...).

2. Ponožky pro případ,že neradi cvičíte naboso

3. Mikinu pro závěrečnou relaxaci, proti prochladnutí

Kvalitní podložky jsou ve studiu zdarma k zapůjčení stejně tak, jako pomůcky ke cvičení.

4. Ručník

DODRŽUJTE PROSÍM TYTO ZÁSADY:

1. Choďte do hodiny včas cca 15min před začátkem, ať máte čas na převlečení a zklidnění těla před úvodní relaxací.

2. Pokud máte zdravotní omezení, poraďte se svým lékařem, cvičíte na vlastní riziko.

2. Před začátkem hodiny mě prosím informujte o případných zdravotních omezeních.

3. Necvičte při virovém nachlazení, ale naopak si dopřejte klid a odpočinek.

 

RADY PRO CVIČENÍ:

  • 2 hodiny před cvičením již nejezte těžká jídla
  • cvičte pravidelně, jedině pravidelnou praxí se budete posouvat dál a zanedlouho uvidíte i ucítíte pozitivní změny na fyzické i psychické úrovni
  • respektujte své tělo, nesoutěžte s ostatními, ani sami se sebou, neporovnávejte se, vnímejte signály co Vám tělo dává, pokud cítíte, že už nemůžete, přizpůsobte se tělu a odpočiňte si
  • cvičte podle svých možností
  • vědomě se soustřeďte na dech a dýchejte plynule po celou dobu cvičení
  • pozornost směřujte k sobě
  • jógové ásány ( pozice ) cvičte tak, aby jste se v nich cítili dobře
 

UŽIJTE SI KAŽDOU HODINU JAK NEJLÉPE UMÍTE.


© 2015 Linda Paulátová    |   +420 731 648 925   |   linda@jogastudioliberec.cz